čtvrtek 6. června 2013

Domácí Bailey´s

Mám strašně ráda likéry tohoto typu, muži (ne všichni pochopitelně) o nich většinou pohrdlivě říkají, že to jsou lepidla, nicméně my ženy víme, jak moc to je dobré. Konkrétně Bailey´s je navíc i poměrně drahý, a tak proč si nezkusit udělat domácí verzi. Pátrala jsem a "svůj" recept jsem našla. Díky tomu, kdo ho kdysi kdesi vymyslel. Navíc, když se dá do pěkné lahvičky, která se ozdobí, tak máme i skvělý ručně dělaný dárek .... vhodný jistě nejen na Vánoce. Ano vím, vzpomínat Vánoce v červnu je podivné, ale vidíte to počasí za okny? Fakt to někomu připomíná přelom jara/léta? No myslím, že k podzimu to má blíže.


Na zhruba 1 litr likéru potřebujeme
  • 0,5 l rumu
  • 2 sladká kondenzovaná mléka (Salko)
  • 0,5 l mléka
  • 1 karamelový či čokoládový pudink

Den předem si uvaříme kondenzované mléko (plechovky postavíme do hrnce s vodou sahající zhruba do poloviny plechovek a mírným varem vaříme 2 hodiny). Necháme řádně vychladit, v žádném případě neotevíráme horké plechovky !
Z mléka a pudinku klasickým způsobem uvaříme čokoládový či karamelový pudink.
Do mixéru pak dáme kondenzované zkaramelizované mléko, vychladlý pudink, řádně prošleháme a poté postupně přiléváme rum. Přelijeme do sklenic, uzavřeme a dáme do chladu odležet (vydržíme alespoň pár dní, i když upřímně zkoušela jsem a dobré je to hned).
Podáváme s ledem.

Recept jsem také zveřejnila na serveru Babinet

0 komentářů:

Okomentovat