sobota 3. srpna 2013

Kompotový rychlokoláč

Mám ráda recepty, které jsou rychlé, bez složité přípravy, s minimem špinavého nádobí a dlouhého času stráveného v kuchyni a navíc skvěle chutnají. Ideální kombinace. A přesně toto vše splňuje tento rychlokoláč. Je jednoduchý a opravdu moc dobrý. Navíc s ohledem na to, jaký kompot použijeme, může být ve finále vlastně vždy chuťově trošku jiný. No není to skvělé? Po dnešním dni, kdy jsem jej upekla a mizel z talíře ještě teplý, jej zařazuju mezi naše oblíbené.Inspiraci jsem našla zde, nicméně jsem si ho ještě trošku upravila.

  • 350 g polohrubé mouky
  • 180-200 g práškového cukru (jak má kdo rád sladké)
  • 4 celá vejce
  • 1 prášek do pečiva
  • 2 dcl oleje
  • 1 kompot i se šťávou
  • 2 plné lžíce kakaa

  • můžeme také přidat nasekané ořechy, rozinky, brusinky (ale nemusí být)
  • trošku pomerančové či citrónové kůry pro vůni

Jak jsem uvedla, příprava je velmi jednoduchá, tudíž vše výše napsané smícháme dohromady v řidší těsto. Pokud máme kompot s většími kousky ovoce, můžeme je trošku pokrájet. Já v tomto případě zvolila mix kompot červené barvy (maliny, rybíz, justa), protože červené ovoce ladí s hnědou barvou samotného těsta. Nalijeme na vymazaný a vysypaný plech a ve středně vyhřáté troubě pečeme zhruba půl hodiny. Hotový koláč pocukrujeme. 

Pokud máme rádi spíše světlé těsto, vynecháme kakao, případně můžeme udělat těsto půl napůl.





0 komentářů:

Okomentovat